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BRMブルベカスタム(ギア編)

BRMブルベ装備について(ギア編)では
About BRM Brevet equipment ( Gear Guide ) in

コンパクトクランクについて
For compact cranks

書きました。
Written .

あれから1年、現在のブルベ用バイクには
That year , the current bikes Brevet

フロントにトリプルが入っています。
Contains a triple front .

これは、ブルベ600において、32キロの山越えが
This is a Brevet in 600 , which is set 32 miles over mountain ,

設定されており、それにびびったのがきっかけでした。
when I began it Bibitta .

さすがに、いつものように歩いてちゃ
Indeed , miss a checkpoint because Cha walk away as usual 

チェックポイントに間に合わない
that should have gone earlier .

距離なので、フロントに30Tを入れとけば

歩くよりは早いという計画です。
30T front than walking into a plan

ULTEGRAでトリプル化を狙ったが
Shimano ULTEGRA triple the budget of targeting ,

予算の都合上、結局は105で揃えました。
in the end Shimano 105.















フロントトリプル化によって、30T、39T、50Tとなったわけです。
The front of Triple , 30T, 39T, 50T and is not .

もともとが 34T、50Tだったので39Tを回せる脚力が
Originally the 34T, 50T 39T was because it was anxious to go round if there is muscle ,

あるのか不安だったが、以外に普通に回せるものです。
is normally not be turned on .

フロントをトリプル化したことによる恩恵は、30T があることよりも
Due to the triple benefit of the front ,

チェーンリングの真ん中に、39Tが存在することにあります。
30T chain ring rather than the middle of that , 39T may be present.

フロントがコンパクトの時は、たすき掛けにならないように
Compact at the front , if the three front gears have to be back and

インナーギアとアウターギアを行ったり来たりする必要がありますが
forth to the inner gear and Autagia cross multiply

フロントギアが3枚の場合、真ん中のギアに入れたまま
so as not to be used from top to low gear left in the middle You can .

トップからローまで使用することができます。

もちろん磨耗や効率の低下はありますが、コンパクトのように
Wear and reduced efficiency , but may of course ,

チェーンが干渉することはありません。
there is interference that is not as compact .

300キロぐらい走ると、握力がなくなりSTIレバーの操作に
If you drive about 300 kilometers , 

支障をきたすことがあります。特にフロントの変則には
eliminating the grip may interfere with STI lever . 

リアの時よりも大きな力が必要ですから、変速ができないことも
The anomalies from the front ,  especially when you need a power greater than the rear ,

コンパクトの時はありました。
 even when not shifting compact said.

しかし、フロントをトリプル化したことにより、ほとんどの道を
However, with triple that of the front just now cleared

リアの変速だけでクリアできるようになりました。
the way for most of the rear gear . 

この感覚は、オートマチック車に乗っている感覚です。
This feeling is a feeling that the car automatic .














コンパクトをトリプル化するためには、レバーからディレーラー、
Of the compact to triple , from Direra lever ,

チェーンまですべて交換が必要になります。
the chain will have to replace everything .

そこそこの出費にはなりますが、走り出した時の感動は
The cost is reasonable , but , when started running

お金には代えられません。
the impression will not be in lieu of money .

コンパクトで前後のギアの組み合わせに悩んでいる方は
If you suffer from a combination of gear

トリプル化をお勧めします。
around the best of a compact triple.

以下に必要部品をまとめました。
The following summarizes the components needed .

トリプル用変速レバー(STI)
Triple gear lever for STI

フロントディレーラー
Furontodirera

クランクセット
Crankset

チェーン
Chain

リアディレーラー
Riadirera

シフトケーブル
Shift Cable

ブレーキケーブル
Brake cable

ケーブルカッター
Cable Cutters